Projekti eesmärgiks on parendada lehtmetallist tipp tasemel auto turvavarustuse komponentide tootmist ja toote funktsionaalset käitumist avarii olukorras. Komponentide tootmisel kasutatakse laialdaselt silelõikestantsimist ja projekti esmaseks eesmärgiks on suurendada stantside lõikelementide püsivust. Peamine väljakutse teise generatsiooni kõrgtugevate HSLA teraste stantsimisel on lõikelementide kildumine. Eesmärk on välja töötada teaduslikult põhjendatud metoodika silelõikestantside lõike-elementide materjalide valikuks hõlmates seejuures ekstreemseteks töötingimusteks (kõrged mehaanilised pinged) arendatavaid kõvasulameid ja kermiseid. Turvavarustuse komponendid peavad avarii situatsioonis tagama turvalise deformatsiooni purunemata. Komponentide masstootmisel on nende omadused mõjutatud väga paljudest faktoritest, mida tuleb arvesse võtta. Peamised faktorid on disain, lähtematerjali koostis ja omadused, stantsimise ja vormimise protsess. Tänapäeval on toote plastse deformatsiooni ja purunemise analüüs LEM meetodil suur väljakutse ja seda arvestamata pragusid ning kalestunud tsoone. Projekti teise fookuse eesmärgiks on määrata stantsitava lähtematerjali omadused, lisada komponendi tootmise ajalugu mille baasil luua sisend LEM analüüsiks võimaldamaks disainida turvalisemaid ja funktsionaalsemaid komponente.
Project aims to improve the high tech sheet metal automotive safety component production and functional performance at crash situation. For component production fine blanking is widely used and during the project the primary focus is to increase tools lifetime.
Asutus | Roll | Riik | Tüüp | Kommentaar |
---|---|---|---|---|
Autoliv B.V. & Co. KG | Saksamaa Liitvabariik |