Projekti eesmärgiks on kirjeldada võrdlevalt vähemalt viie riigi (nende seas matemaatikas PISA rahvusvahelises võrdlusuuringus tipptulemuse saavutajad, keskpärased ja nõrgemad riigid) matemaatika ainekavasid ning tuua välja ainekava aspektid, mis erinevad Eestist edukamates ja vähem edukates riikides (arvestades ka erinevusi õppekava üldosas/ taustsüsteemis).
Selleks teostatakse matemaatika ainekavade võrdlev rahvusvaheline analüüs, mille objektiks ainekava ülesehitamise põhimõtted; ainekava osad (nii struktuuri osad – aine kirjeldus, taotletavad õpitulemused, soovitatavad meetodid, hindamine jms kui ka aines käsitletavad teemad nt geomeetria, statistika jms), nende proportsioonid, detailsuse aste jms; matemaatika ainekava roll ja rakendumise tugisüsteem (intervjuud vastava riigi asjatundjatega).
Eesti matemaatika ainekavade võrdlev rahvusvaheline analüüs – millised ainekava õpitulemused on esindatud ka teiste riikide matemaatika ainekavades ning millised õpitulemused on teiste riikide vastava vanuseastme ainekavadega võrreldes erinevad (tegeldakse erineva temaatikaga, esitatud kõrgemal/ madalamal tasemel ja/või erinevate rõhuasetustega).
Projekti tulemusena valmib vähemalt viie matemaatika ainekava võrdlev kirjeldus (sh andmed ka õppekavade üldosa ja üldpõhimõtete ning võimalusel ka taustsüsteemi (õppekavaga kaasnevad tugimaterjalid, õppevara, välishindamise süsteem, õpetajate autonoomsus) kohta ja analüüs seoses PISA testi tulemustega
Sellest lähtuvalt esitatakse matemaatika mainekaga seonduvaid soovitusi Eesti õppekava arendajatele, õppevara loojatele ja välishindajatele (mida prioriteetseks pidada) ning õpetajatele.
Projekti teostavad Tartu Ülikooli Haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus ja Matemaatikateaduskond