See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Teadus- ja arendusasutuste uurimisteemade sihtfinantseerimine (SF)" projekt SF0182139s02
SF0182139s02 "Õpetajate professionaalne areng kiiresti muutuvas ühiskonnas" (1.01.2002−31.12.2006); Vastutav täitja: Edgar Krull; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut; Finantseerija: Haridus- ja Teadusministeerium; Eraldatud summa: 111 590 EUR.
SF0182139s02
Õpetajate professionaalne areng kiiresti muutuvas ühiskonnas
Teachers' professional development in the changing society
1.01.2002
31.12.2006
Teadus- ja arendusprojekt
Teadus- ja arendusasutuste uurimisteemade sihtfinantseerimine (SF)
ETIS valdkondETIS alamvaldkondCERCS valdkondFrascati Manuali valdkondProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3 Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2003−31.12.2003307 000,00 EEK (19 620,88 EUR)
01.01.2004−31.12.2004307 000,00 EEK (19 620,88 EUR)
01.01.2002−31.12.2002360 000,00 EEK (23 008,19 EUR)
01.01.2005−31.12.2005346 000,00 EEK (22 113,43 EUR)
01.01.2006−31.12.2006426 000,00 EEK (27 226,36 EUR)
111 589,74 EUR

"Teema on suunatud õpetajate professionaalse arengu (pedagoogilise tundlikkuse, arutlusviisi, erinevates situatsioonides orienteerumise, otsustamiskiiruse, praktilises tegevusvõime jne) seaduspärasusteuurimisele ja väljaselgitamisele eksperimentaalsete meetoditega. Õpetajate professionaalse arengu seaduspärasuste väljaselgitamine aitab mõista õpetajate kutsealase arengu probleeme, loob eeldused õpetajate pedagoogilise ettevalmistuse sisu, st pedagoogikakursuste ja koolipraktika korrigeerimiseks ning arendamiseks ja annab väärtuslikku teavet õpetajate atesteerimisprotseduuride täiustamiseks. Uurimistöö toetub tuntumatele õpetajate professionaalse arengu käsitlustele ja uurimismetoodikatele (Oja, Sprinthalli, Borko, Putnami, Berlineri jt). Töö eesmärkideks on: (1) meie olusid arvestava(te) õpetajate professionaalse arengu mudeli(te) loomine; (2) konstrueeritud arengumudeli(te) kehtivuse kontrollimine ja täiustamine eksperimentaalsete meetoditega, (3) valminud professionaalse arengu mudeli(te) rakendamine õpetajate ettevalmistuse sisuja meetodite korrigeerimiseks. Uurimise väljundiks on: (1) õpetajate professionaalse arengu seaduspärasuste sügavam mõistmine; (2) väljaselgitatud seaduspärasuste rakendamine õpetajakoolituse sisu ja korralduse täiustamiseks; (3) Eesti osatähtsuse suurenemine rahvusvahelises pedagoogilises uurimistöös; (4) Eesti õpetajate pedagoogilise ettevalmistamise "
.