See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt SSHHI14110
SSHHI14110 "Vahendite loomine ja kohandamine eelkooliealiste laste arengu hindamiseks" (1.07.2014−30.04.2016); Vastutav täitja: Pille Häidkind; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut (partner), Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut (partner); Finantseerija: Eesti Noorsootöö Keskus; Eraldatud summa: 233 404 EUR.
SSHHI14110
Vahendite loomine ja kohandamine eelkooliealiste laste arengu hindamiseks
Creating and adapting instruments for assessing the development of preschoolers
1.07.2014
30.04.2016
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
Euroopa Majanduspiirkonna finantsmehhanism 2009-2014, programm „Riskilapsed ja –noored“
ETIS valdkondETIS alamvaldkondCERCS valdkondFrascati Manuali valdkondProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3 Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.07.2014−30.04.2016233 403,97 EUR
233 403,97 EUR

Arendusprojekti üldine eesmärk on töötada välja või kohandada standardiseeritud vahendid eelkooliealiste laste kognitiivsete protsesside ja kõne arengu hindamiseks, mille abil on võimalik varakult kindlaks teha hariduslike erivajadustega (HEV) lapsed ja/või planeerida nende õpetamist, et ennetada probleemide süvenemist või laienemist koolieas. Otsesed eesmärgid tegevuste kaupa on järgmised: 1. Töötada välja väikelaste kõne arengu esmase hindamise küsimustik lapsevanematele (MacArthuri Suhtlemise Arengu testi lühiversioon (ECDI lühiversioon)). 2. Töötada välja kõne hindamise originaaltest 3-4-aastastele lastele. 3. Kohandada Eesti kultuurikontekstile ja keelele 2-7-aastaste laste tunnetustegevuse hindamise metoodika (autor J. Strebeleva Venemaalt). 4. Kohandada 1-6 a. laste üldise arengutaseme hindamiseks ja õpetuse planeerimiseks mõeldud PEP-3 test (Psychoeducational Profile - 3rd Edition; Schopler jt, 2005). 5. Kohandada arvutipõhise lugemisoskuse hindamise ja arendamise metoodika GraphoGame Eesti oludele. Kõigi hindamisvahendite osas kogutakse eesti laste normid. Projekti tegevusi nr 1 ja 5 viivad läbi arengupsühholoogia osakonna akadeemilised töötajad ja doktorandid (Tiia Tulviste, Ada Urm ja Astra Schults). Tegevusi nr 2, 3 ja 4 teostavad eripedagoogika osakonna õppejõud (Marika Padrik, Merit Hallap, Signe Raudik, Kaili Palts ja Pille Häidkind). Kõikide hindamisvahendite osas on tehtud teatud määral eeltööd ning kaasatud on välispartnerid. Osakondadel on planeeritud vastastikku üksteist konsulteerida lapse tunnetustegevuse ja kõne hindamise ülesannete sobivuse osas ning ühisprojekti raames jagada kulutusi nii uuringute koordineerimise kui ka andmeanalüüsi osas. Arendusprojekti tulemusel saavad Eesti oludele kohandatud, standardiseeritud ja normeeritud mitmed hindamisvahendid, mida jätkutegevusena on kavas kirjastada ja trükkida ning koolituste kaudu lasteaedade, õppenõustamiskeskuste ja kliinikute tugispetsialistele (eripedagoogid, logopeedi, psühholoogid) välja pakkuda. Lisaväärtuseks on rikkalike andmekogude moodustumine ning võimalus neile toetudes teaduslikke artikleid kirjutada.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0