See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Ülikoolide arengufondid" projekt TF1815
TF1815 (TLÜ senati teaduskomisjoni istungi protokoll 20.04.2015 nr 9) "TLÜ meediainnovatsiooni ja digikultuuri tippkeskus (1.05.2015−31.12.2021)", Indrek Ibrus, Tallinna Ülikool, Balti Filmi-ja Meediakool.
TLÜ senati teaduskomisjoni istungi protokoll 20.04.2015 nr 9
TF1815
TLÜ meediainnovatsiooni ja digikultuuri tippkeskus
TU Center of Excellence in Media Innovation and Digital Culture
TLÜ meediainnovatsiooni ja digikultuuri tippkeskus
1.05.2015
31.12.2021
Teadus- ja arendusprojekt
Ülikoolide arengufondid
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.5. KunstiteadusH320 Musikoloogia 6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)30,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. Sotsiaalteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.20,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Balti Filmi-ja Meediakoolkoordinaator01.05.2015−31.12.2021
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.05.2015−31.12.202123 000,00 EUR
01.05.2015−31.12.202125 000,00 EUR
01.05.2015−31.12.202130 000,00 EUR
01.05.2015−31.12.202130 000,00 EUR
01.05.2015−31.12.202130 000,00 EUR
138 000,00 EUR

Audiovisuaalse ja digitaalse meedia kasvutrend maailmaturgudel, nende meediumite mõjukuse kasv kultuuris, erinevates majandusvaldkondades ja inimeste igapäevaelus toob Euroopale kaasa nii uusi võimalusi kui ka väljakutseid. Kui üldiselt võib Eestit pidada avalike e-teenuste rohkuse tõttu arenenud e-riigiks, siis kultuuriloome ja loomeettevõtluse vahendamine ja võimendamine digitaalsetel platvormidel on jäänud tagaplaanile. Samas on valdkonna kiire areng maailmaturgudel seadmas Eesti kui väikeriigi meedia- ja loovsektorid ning ka kultuuripoliitika keeruliste valikute ette. Just neist eeldusest ja vajadustest lähtuvalt asutas Tallinna Ülikool 2015. aasta kevadel Meediainnovatsiooni ja Digikultuuri Tippkesksuse (MEDIT). MEDITi eesmärk on interdistsiplinaarsete loome- ja teadusprojektoride algatamine ja teostamine, mis hõlmavad ühelt poolt digitaalsete meedia- ja kommunikatsioonivahenditega kaasnevate kultuurimuutuste ja innovatsiooniprotsesside uurimist, kombineerides selleks ennekõike humanitaarteaduslikke ja majandusteaduslike perspektiive. Teiselt poolt on eesmärgiks kogutavate teadmiste rakendamine uute digitaalsete meediavormide ja innovatiivsete väljendusvormide loomiseks. MEDITi aluseks on eeldus, et kaasaegse kultuurimuutuse mõtestamiseks ja selles loovalt osalemiseks on vajalik kultuurilist, majanduslikku ja tehnoloogilist arengudünaamikat käsitleda ühtses süsteemis, kaasates nii vastavaid teadusdistsipliine kui ka loovpraktikaid. MEDITi töö jaguneb nelja suuna vahel, neist kolm on uurimuslikku laadi ning üks eskperimentaalsele loome- ja arendustööle keskenduv. Kõik neli suunda on tihedalt seotud ning loometöö suund on kõiki ülejäänuid horisonaalselt ühendav: *Digitaalse audiovisuaalkultuuri LoomeLab Teadus- ja arendustöö üksus: *Digihumanitaaria uurimisgrupp *Audiovisuaalkultuuri uurimisgrupp *Digitaalse loomemajanduse uurimisgrupp MEDITi töö on interdistsiplinaarne – kuigi töösuunad on jaotatud osaliselt distsiplinaarsetel alustel, saavad uurimisteemade valikud olema koordineeritud – paralleelselt tegeletakse erinevatest distsiplinaarsetest nurkadest sarnaste teemadega (näiteks digipärand või videomängud), enamik uusi projekte kaasab liikmeid kõigist uurimisuundadest ning teadurid rakendatakse ka loovprojekte nõustama.
The growing trend of using audio-visual and digital media in the global marketplace and the growing influence of these types of media on culture, economy and on the everyday life of people, present both new opportunities and new challenges for Europe. Even though Estonia can be generally considered as an advanced ‘e-country’, due to the availability of a multitude of public online services, the mediation of culture and creative industries on contemporary digital platforms has not achieved due prominence. At the same time the media and creative sectors, as well as the cultural policy of Estonia, being a small country, are facing difficult choices due to the rapid development of digitally enhanced global markets. It is precisely these preconditions and needs that were the catalyst for creating the Tallinn University Centre of Excellence in Media Innovation and Digital Culture (Estonian abbreviation MEDIT) in spring 2015. The purpose of the Centre is to initiate and implement interdisciplinary creative works and research projects. On the one hand, these projects involve studies of cultural change and innovation processes that accompany digital media, mainly from the combined perspectives of the humanities and media or innovation economics. On the other hand, the target is to apply the acquired knowledge in experimenting with creating new and innovative forms of digital media. Most work in the Centre will be interdisciplinary and based on the presumption that interpreting the contemporary cultural change and creatively participating in it requires cultural, economic and technological dynamics to be viewed as a uniform system, full of complex interdependencies and therefore involving also corresponding research disciplines, together with creative practices. The activities of the Centre will be divided into four areas, three of which are research oriented and one is focused on experimental creative and development work. All four areas are closely related and the creative work will link all others. 1. The Creative Lab of digital audio-visual culture - LoomeLab 2. The research and development unit incorporating: (a) The research group of digital humanities (b) The research group of audio-visual culture (c) The research group of digital creative industries Creative and developmental work in LoomeLab focuses on developing innovative digital applications in cooperation with institutional partners outside of the university, either private enterprices or public institutions (such as memory institutions or incubators of digital or creative industries). One important focus of the LoomeLab and other research groups is the reuse of digitil cultural heritage and heritage-based innovation, especially the development of educational applications that recycle digital heritage content. LoomeLab anticipates partnering with Estonian creative industries enterprises in developing experimental digital solutions. The work of the Centre is interdisciplinary and although the research areas have been divided partly on a disciplinary basis, the choices of research topics will be coordinated – research activities on related topics approached from different disciplinary angles will be carried out in parallel (e.g. digital heritage or video games), most new research projects include members from all research areas.
KirjeldusProtsent
Alusuuring80,0
Rakendusuuring20,0