See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt SSHHI11012
SSHHI11012 "Kujundav hindamine" (1.01.2011−31.12.2013); Vastutav täitja: Margus Tõnissaar; Tartu Ülikool (partner), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut (partner); Finantseerija: Haridus- ja Teadusministeerium; Eraldatud summa: 117 900 EUR.
SSHHI11012
Kujundav hindamine
Forrnative assessment
Kujundav hindamine
1.01.2011
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS valdkondETIS alamvaldkondCERCS valdkondFrascati Manuali valdkondProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3 Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2011−31.12.2013117 900,00 EUR
117 900,00 EUR

Hindamine on 2010. a uuendatud põhikooli ja gümnaasiumi riiklike õppekavade üks uuenduslikke komponente, eriti seoses kujundava hindamisega. Lisaks õppekava uuendamisega seotud aruteludele koolis on hindamise problemaatika tekitanud diskusioone ühiskonnas laiemalt. Hulk arvamusavaldusi on ilmunud ajakirjanduses nii kodanikeühendustelt (Lastevanemate Liit, Õpilastliit) kui ka haridusteadlastelt, lapsevanematelt, poliitikutelt. Arvamused hindamise meetoditest kuni reaalselt koolis toimiva hindamise objektiivsuse-subjektiivsuseni on n.ö. seinast seina. Seega on teema aktuaalne ning nõuab ühelt poolt reaalse olukorra kohta empiirilise materjali kogumist ja analüüsi. Teiselt poolt, koolid, õpetajad, õpilased ja lapsevanemad vajavad selgitusi kujundava hindamise võimalustest, metoodilisi materjale, juhtumianalüüse ja näiteid nii eesti koolidest kui ka teistest riikidest, kus niisugused kogemused on olemas (näit Šotimaa, Holland jt). Käesolev uurimis- ja arendusprojekt keskendub esimesel aastal koolidest empiirilise materjali kogumisele ja analüüsimisele, teisel aastal jätkutakse sekkuva uuringuga ja kolmandal aastal valmib metoodiliste materjalide kogumik.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0